diumenge, 19 de novembre de 2017

Per què llibretes interactives?



Les llibretes interactives són molt més que una forma entretinguda i acolorida de treballar a l'aula.  Aquesta  metodologia de treball és més coneguda  al món anglosaxó, per això allí  és on s'han fet més publicacions i investigacions.

A internet tenim al nostre abast gran quantitat d'informació sobre les llibretes interactives, si bé és cert que hi ha tant, que es fa difícil triar allò  per on  començar. Per facilitar-vos una mica la tasca us oferim el resum de tres interessants publicacions i l'enllaç on podeu trobar-les completes. 




Bàsicament a aquest article d'investigació  es diu que les llibretes interactives als estudis social són una eina senzilla a la vegada que efectiva d'organitzar les activitats quotidianes d'una manera creativa, acolorida i significativa. Aquest tipus de llibretes ajuden a satisfer les necessitats dels estudiants de secundària oferint oportunitats per a l'entrada dirigida del professorat i la producció centrada en l'estudiant que abasta els continguts curriculars, tot aprofitant la varietat de formes que aprenen els alumnes.
Aquest article està disponible a l'enllaç (Interactive Notebooks: Helping to meet the needs of Middle School Students. ). en pdf i en anglès. Sempre el podeu traduir amb el traductor de google.

A la web de la NSTA (National Science Teacher Asociation) hi ha molts articles sobre les llibretes interactives. A la publicació seleccionada s'assenyala que els alumnes aprenen ciència tot escrivint ciència i s'assenyalen molts dels aspectes que els fan útils dins de l'aula, tant per als alumnes, professors com pares. A més, es dona unes indicacions bàsiques de com començar una llibreta interactiva i de cóm utilitzar la correcció amb rúbriques.

Si voleu llegir la publicació sencera està disponible a l'enllaç Science Interactive Notebooks in the Classroom. Es pot traduir al castellà directament amb el botó dret del ratolí. 



A aquest estudi conclouen que els resultats indiquen que quan els estudiants utilitzen el Quadern de Ciència Interactiva, tenen més confiança en les seves habilitats acadèmiques, són més organitzats i tenen un millor rendiment en avaluacions sumatives. Com a resultat de l'ús dels quaderns, els estudiants demostren una major capacitat per recuperar i aplicar la informació en una varietat de configuracions, incloses les aplicacions de la vida real. Quan els estudiants fan servir els quaderns, el professor es considera satisfet que els seus alumnes participen en una experiència d'aprenentatge autèntica i eficaç. 

Podeu trobar la publicació completa a l'enllaç What is the impact of interactive science notebooks on students success in science.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada